Lypsyl & Läppglans!!!!

Tjenatjena mina vänner!
Hoppas allt är bra med er, med mig är de kanon! Skönt med helg nu.
Ikväll ska jag kolla på derby, damer division 2, JIK mot Östra. Kommer bli en kul och
spännande match. Extra kul är de ju för att jag träna med många av spelarna på skoltid.

Jahopp, som de flesta vet som känner mig så har jag ett beroende av alla sorters
lypsyl, läppglans, läppstift, allt man tar på läpparna (nej killar, inte dom läpparna haha!).
Visst ser de fint ut, men ack så dåligt för mina läppar... Ju mer man smörjer på desto
torrare blir dom, (man vänjer dom vid att inte producera något eget fett) och sen är man
inne i en ond cirkel. Det går verkligen inte att sluta! De ligger lypsyl i varenda väska
och jacka jag har. Menmen jag känner att jag orka inte lägga så mycket energi till att
försöka sluta, de går helt enkelt inte. Sen så är de ju faktiskt ganska fint med :)

Aja, några av mina klasskompisar tyckte iaf att jag borde lägga upp på min blogg lite tips
om olika sorter lypsyl och läppglans haha. Det är faktiskt inte bara dåligt, utan de är bra i lagom
mängd, en gång om dagen ungefär. INTE flera gånger i timmen som jag :/

LYPSYL
Det bästa lypsylet tycker jag är labello clasic. Det håller alltid!
Labello har många bra, sådana som skydda bra mot solljus och kyla, sådana med lite ljusrosa färg,
skydda för extra torra eller bara lite mer glans. Sen har de även läppglans med som jag tycker är
väldigt fina. De stora pluset är att deras läppglans inte är så dyra! Sen finns det även många bra på apoteket.


hehe, ja de finns en hel del som ni ser ;)
men vi få absolut inte glömma idomin läppbalsam, hur bra som helst!


LÄPPSTIFT
Som med allt annat smink så finns de en hel djungel att välja på. Själv så föredrar jag
läppstift som knappt syns att man har de, alltså helst bara lite ljusrosa.
När jag använder de gör
jag de för att inte få så röda läppar utan för att få en mer ljus färg. Röda läppar kan vara snyggt på en del,
men då måste de verkligen passa i de, och ha den stilen tycker jag iaf. Har testat billiga 20 kronors läppstift
men måste säga att dom är helt värdelösa! Ska du köpa så köp ett riktigt, annars kan du lika väl strunta
i de för de håller i högst 2 minuter..

Min favorit är IsaDora Perfect Moisture, nummer 77 satin pink

Här ser ni lite hur de kan se ut...


LÄPPGLANS
Finns i mängder av upplagor! Både dyra och billga, just läppglans tycker jag funkar bra med en
billigare variant. Visst håller de dyra lite längre, men de billiga duger gott och väl :)
Roligt med läppglans är att de ofta finns i olika smaker, jordgubb hallon m.m

Ett billigt läppglans är H&M:s lippgloss, delicate pink.
Som jag tycker är kanon, vet även att Carro like it ;P haha



Ett dyrare läppglans som är super fint är L'Oréal Glam Shine gloss 6H


Tips!
Ta först lypsyl för bra grund och så att de inte är torra. Sen läppstift eller idomin
så du få den färg du vill ha. Och tillsist  avslutar du med ett härligt läppglans!
(För att få illusionen av fylligare läppar, lägg bara lite transparent gloss mitt på underläppen
ovanpå ditt vanliga läppstift)
För mer info om produkter: http://www.kicks.se/Makeup/Tips-Rad/24/

Nu kommer ingen kunna motstå dina läppar ;)


♥ con amor y muchos besos (speciellt till dig) - sofia


Kommentarer
Postat av: Madde

Sofia "kusin" Andersson! Om du inte vet vad du ska jobba med när du blir "stor" :P, så vet jag det! du ska jobba i någon butik där de säljer lypsyl, läppglans och läppstift :P ...eller varför inte starta en egen "hur man fixar läpparna- skola" ;)

Håller med om att idomin läppbalsamet är toppen! Även "IsaDora satin pink" var helt okej :) Tack för tipset! Ha de bäst Fiiiia, jag saknar dig!

2009-01-09 @ 18:43:29
URL: http://madeleneborkowski.blogg.se/
Postat av: Josse

Hahah as bra inlägg sofia xD hihi bästa tipsen på länge :P hihi ha det bäst i helgen så ses vi på måndag:D <3

2009-01-09 @ 21:22:48
URL: http://josefineryden.blogg.se/
Postat av: Hansen

HAHAHA !!! att du bara orkar ta massa olika saker på läpparna, tre lager plus skin, du skulle inte ens känna om du kysste någon, det blir som en dunjacka ungefär ;D haha.



Kul att du var och kollade idag :)

<3<3

2009-01-09 @ 23:49:50
URL: http://hahansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0